Redaktør: Admins
Så langt er jeg dog kommet

Kimi skrev:Salam Aleikum Zana
Tak for svaret![]()
Ja, jeg ved det er obligatorisk at bære tørklæde og syndigt, hvis man ikk dækker sit hårSå langt er jeg dog kommet
![]()
Men når kvinden i forvejen ikke bære tørklæde, så er det da meget forkert at tage det på i ny og næ? Altså enten eller! Det er mere dét, som jeg hentyder til. Man kan da ikk bare tage det på nogle gange og andre gange lade være. Forstår du mig ret?

Men synes bare, at det er "forkert", at tage et tørklæde af og på. Man ska ihvertfald være oprigtig søgende om ønsket at bære tørklæde, så man ikk kommer til at misbruge det. For eksempel: At en dag gider man ikk lige, men så gider man næste dag osv.
Jeg har hørt, at det er mere haram at tage tørklædet på og af, end slet ikke at tage det på. Men Allahu a3lam, jeg ved det ikke selv, og tør ikke sige noget, når jeg ikke er sikker. Dette er bare, hvad jeg har hørt fra andre

fedtmule skrev:Man skal jo starte et sted. Jeg har godt set folk som tager tørklæde på når de går i moskeen, men jeg har altid kun set det som noget positivt. Og så hellere lave due for disse
Jeg startede selv paa samme maade, og jeg tror det er de faerreste, der har taget torklaede paa uden at "ove" sig lidt forst 
Jeg kan forstaa man synes det ser maerkeligt ud, hvis man har torklaede paa i skole i en uge, og man saa moder op ugen efter uden og man gentager det paa den maade 

Uhh, jeg bliver fiiin 
Kimi skrev: Uhh, jeg bliver fiiin
så kan man også se hvordan det er at gå med det 
Men håber, at jeg har forstående søstre i moskéen 
Kimi skrev:Salam Aleikum kære Muslimaa![]()
Inshallah!<3 Jeg håber, at du har det godt?!
Jeg har prøvet nogle gange hjemme ved min svigerfamilie og det føles faktisk rigtig rart. Men kunne dog forestille mig, at det blev en smule varmt om sommeren?!![]()
Jeg kan bare ikk komme af med tanken om, at det vil se forkert ud, når jeg ikk bære det til dagligtMen håber, at jeg har forstående søstre i moskéen
Inshallah!<3 SNART! 

Kimi skrev:Salam Aleikum
Nej, ikk endnuInshallah!<3 SNART!
Men jo, du har ret - Det er nok en vanesag. Synes tørklæde er pænt, især hvis man bruger nogle flotte neutrale farver osv.
og så skal man huske at man skal bære det på en fornuftig måde. Ikke al for BANG farver der gør det opmærksomt for alle 
Zana skrev:Assalamu 'aleykum
:. Muslimaa
Jeg er uenig med dig i, at piger/kvinder der går med hijab ikke har det varmt om sommeren. Vi er mennesker, og ja, vi kan få det meget varmt. Det kan være til en grad hvor man ikke kan holde det ud, især hvis man er i Tyrkiet eller lignende, men livet er en prøvelse og tanken om at opnå succes i denne verden såvel som det Hinsides, medfører at man holder det ud. Det er altså ikke fordi, at vi har overnatural powers således at vi slet ikke får det varmt. Men alhamdulillaah for alt.

Kimi skrev:Muslimaa: Nej, bare almindelig farver, som ikk vækker opmærksomhed. Hvid nedenunder og så med hvidt blonde tørklæde ovenpå, det er flot
Især hvis det bliver bundet i en slags knude, hvor tørklædet hænger ned af siden på en - Lidt a la det her billede

Plus det er pænt..
Hva synes du?Kimi skrev:Yes, I Know - Men kunne ikk finde et billede af det. Man tager rullekrave på, så er problemet løst og samtidig opfyldes Allahs bafalingPlus det er pænt..
Hva synes du?

.
Mange muslimske piger begyndte at saette torklaedet paa denne maade, efter det blev en modedille i USA. Jeg synes ikke dette torklaede kendetegner en muslimsk kvinde, men det er vel en smagssag 
| Første gang du bar Tørklæde :) Forum: Islam Forfatter: Shanira Svar: 16 |
Sabba kan blive første dommer med tørklæde Forum: Nyheder Forfatter: Somali_Muslimah Svar: 0 |
konvertit uden tørklæde Forum: Nye brugere Forfatter: AishaKolding Svar: 10 |
Muslim smidt af bus for tørklæde Forum: Nyheder Forfatter: AbU Svar: 85 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster
København
| Aarhus
| Odense
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||